Lapse arengu eeldatavad tulemused seitsmeaastaselt
Vaimne areng:
Kehaline areng:
Sotsiaalne areng:
- kuulab ja paneb tähele, suudab jälgida ja meeles pidada täiskasvanu seletust/demonstratsiooni;
- vaatleb ja võrdleb sihipäraselt, eristab olulist ebaolulisest;
- hääldab kõiki häälikuid õigesti, kõne on selge ja arusaadav;
- jutustab eri olukordadest piisavalt täpselt;
- oskab kirjeldada tuttavate esemete ja nähtuste omadusi;
- oskab edasi anda oma mõtteid, selgitada olukordi; arutleb, näeb põhjuse-tagajärje seoseid;
- loeb peast luuletusi või laule;
- oskab kuulata vanemate , kasvataja, õpetaja, teise lapse jt kõnet seda katkestamata;
- oskab sobivate sõnadega selgelt väljendada oma mõtteid, valdab aktiivselt mitmekesist sõnavara; küsib tundmatu sõna tähendust;
- eristab sõnas häälikuid, määrab nende järjekorra sõnas; eristab lühikesi ja pikki häälikuid;
- tunneb tähti;
- loeb mõned sõnad kokku;
- tunneb ja nimetab lihtsamaid geomeetrilisi kujundeid;
- teab arvude 1-12 järjestust;
- teeb pilguga haaramise või loendamise teel kindlaks esemete arvu, vastab küsimusele “Mitu on?”;
- liidab ja lahutab viie piires; tunneb märke +, -, =
- teab enamkasutatavate mõõtühikute nimetusi ja teab, kus neid igapäevaelus kasutatakse;
- järjestab ja rühmitab esemeid ja nähtusi suuruse-, asendi- ja ajatunnuste järgi;
- oskab määrata oma asukohta ümbritsevate esemete suhtes;
- oskab kella järgi määrata aega täistundides;
- tajub tervikut, asjade omavahelist seost.
Kehaline areng:
- on kehaliselt aktiivne;
- valitseb oma liigutusi ja liikumist erinevates olukordades;
- kontrollib oma keha asendit (rühti);
- hoiab rütmi laulmisel ja liikumisel, kooskõlastab oma liikumisi-liigutusi kaaslaste omadega;
- oskab käsitseda mängu- ja spordivahendeid: visata-püüda-lüüa palli, veeretada rõngast, tiirutada hüpitsat, hüpitsaga hüpata;
- sõidab jalgrattaga, suusatab jms;
- kasutab lihtsaid tantsusamme, tantsides üksi, paarilisega ja rühmas;
- käsitseb õigesti kirjutus- ja töövahendeid: pliiatsit, pintslit, kääre, söögiriistu;
- liigub ja liikleb ohutusnõudeid arvestades.
Sotsiaalne areng:
- käitub üldtunnustatud käitumisnormide kohaselt, on võimeline oma käitumist analüüsima;
- on suuteline suhteliselt kestvaks tahtepingutuseks (katkestamata tegevus ca kümme minutit);
- kontrollib oma emotsioone;
- tajub ja mõistab teiste arvamusi;
- säilitab positiivsed suhted eakaaslastega, soovib ja julgeb suhelda täiskasvanutega;
- võrdleb end eakaaslastega, oma toiminguid ja nende tulemusi eakaaslaste omadega;
- seab endale eesmärke, tegutseb sihipäraselt, püüab viia oma tegevused lõpuni;
- suudab lühiajaliselt keskenduda erinevatele tegevustele;
- oskab kasutada telefoni;
- kasutab ostmisel ja ostu eest tasumisel enamkasutatavaid kaalu- ja rahaühikuid;
- küsib vajadusel abi täiskasvanult või kaaslaselt;
- on eakohastes tegevustes algatusvõimeline ja iseseisev;
- arvestab eakaaslaste ja täiskasvanute tunnetega.
KONTAKTID
Arvetekeskus
fff0084@arved.ee
Koolimaja avatud
7.15 avatakse koolimaja
18.30 suletakse koolimaja
8.00 avatakse spordikooli
ja gümnaasiumi poolsed
vaheuksed
17.00 suletakse spordikooli
ja gümnaasiumi poolsed
vaheuksed
7.15 avatakse koolimaja
18.30 suletakse koolimaja
8.00 avatakse spordikooli
ja gümnaasiumi poolsed
vaheuksed
17.00 suletakse spordikooli
ja gümnaasiumi poolsed
vaheuksed
TUNDIDE AJAD
1. 8.30 - 9.15
2. 9.25 - 10.10
söövad 1.-3. klassid
3. 10.30 - 11.15
söövad 4. - 6. klassid
4. 11.35 - 12.20
söövad 7. - 9. klassid
5. 12.40 - 13.25
6. 13.35 - 14.20
PPR söök
7. 14.30 - 15.15
8. 15.25 - 16.10
2. 9.25 - 10.10
söövad 1.-3. klassid
3. 10.30 - 11.15
söövad 4. - 6. klassid
4. 11.35 - 12.20
söövad 7. - 9. klassid
5. 12.40 - 13.25
6. 13.35 - 14.20
PPR söök
7. 14.30 - 15.15
8. 15.25 - 16.10