Jõhvi Põhikooli ja Jõhvi Gümnaasiumi eesti keele õpet toetav koostööprojekt
Tagasi
Novembris sai alguse Jõhvi Põhikooli ja Jõhvi Gümnaasiumi koostööprojekt, mille eesmärk oli toetada 1. ja 2. klassi õpilaste eesti keele arengut. Projekti idee sündis koolitusel Koolijuhtide arenguprogramm, kus mõlema kooli esindajad jõudsid ühise aruteluna mõtteni siduda gümnaasiumi õpetajahariduse õpe põhikooli keeleõppe toetamisega.
Koostööprojekti raames viisid Jõhvi Gümnaasiumi 10. klassi õpetajahariduse valikmooduli õpilased pikapäevarühma ajal läbi mängulisi ja praktilisi keeletunde meie kooli 1.–2. klassi õpilastele, kelle kodune keel ei ole eesti keel. Alguses planeerisime projekti viis teematundi, kuid lõpuks kujunes nii, et viidi läbi 19 tundi.
Jõhvi Gümnaasiumi õpetajahariduse valikmooduli õpilased õppisid õpetaja Julija Kovaltšuki juhendamisel valikaines „Õpetaja töö alused“ õpetaja töö olemust, kutsestandardeid ja kutse-eetikat ning tutvusid erinevate õppemeetodite, tunni ülesehituse ja tagasisidestamise võimalustega. Praktilisteks väljunditeks olid tunnikavade koostamine, tundide läbiviimine ning nende analüüsimine.
Novembris ja detsembris viidi Jõhvi Põhikoolis läbi kokku 19 keeletundi üldteemal „Tervis“. Iga tund keskendus kindlale alateemale, näiteks toitumisele, liikumisele, hügieenile või päevaplaanile. Viimases tunnis valmistasid lapsed koos juhendajatega ka küpsisetorti. Õppetöö toimus väikestes rühmades ning hõlmas rohkelt praktilisi tegevusi, liikumismänge, arutelusid ja visuaalseid abivahendeid. Peamine rõhk oli eesti keele sõnavara õpetamisel ja kordamisel.
Tunde jälgisid ka õpetajahariduse mooduli kaasõpilased ning pärast iga tundi arutati koos juhendajaga tunni kulgu ja anti noortele õpetajatele konstruktiivset tagasisidet. Gümnaasiumiõpilaste sõnul ei ole õpetaja töö lihtne, kuid see on väga huvitav ja arendav.
Projekt täitis edukalt oma kaht eesmärki: pakkus Jõhvi Põhikooli noorematele õpilastele mängulist ja toetavat keeleõpet ning andis Jõhvi Gümnaasiumi õpilastele väärtusliku pedagoogilise praktika kogemuse.
Täname Jõhvi Gümnaasiumi õpetajaid ja õpilasi meeldiva koostöö eest!
Kadi Rebban
õppejuht
(artikli kirjutamisel on kasutatud Jõhvi Gümnaasiumi kodulehel samal teemal avaldatud artiklit)
Novembris sai alguse Jõhvi Põhikooli ja Jõhvi Gümnaasiumi koostööprojekt, mille eesmärk oli toetada 1. ja 2. klassi õpilaste eesti keele arengut. Projekti idee sündis koolitusel Koolijuhtide arenguprogramm, kus mõlema kooli esindajad jõudsid ühise aruteluna mõtteni siduda gümnaasiumi õpetajahariduse õpe põhikooli keeleõppe toetamisega.
Koostööprojekti raames viisid Jõhvi Gümnaasiumi 10. klassi õpetajahariduse valikmooduli õpilased pikapäevarühma ajal läbi mängulisi ja praktilisi keeletunde meie kooli 1.–2. klassi õpilastele, kelle kodune keel ei ole eesti keel. Alguses planeerisime projekti viis teematundi, kuid lõpuks kujunes nii, et viidi läbi 19 tundi.
Jõhvi Gümnaasiumi õpetajahariduse valikmooduli õpilased õppisid õpetaja Julija Kovaltšuki juhendamisel valikaines „Õpetaja töö alused“ õpetaja töö olemust, kutsestandardeid ja kutse-eetikat ning tutvusid erinevate õppemeetodite, tunni ülesehituse ja tagasisidestamise võimalustega. Praktilisteks väljunditeks olid tunnikavade koostamine, tundide läbiviimine ning nende analüüsimine.
Novembris ja detsembris viidi Jõhvi Põhikoolis läbi kokku 19 keeletundi üldteemal „Tervis“. Iga tund keskendus kindlale alateemale, näiteks toitumisele, liikumisele, hügieenile või päevaplaanile. Viimases tunnis valmistasid lapsed koos juhendajatega ka küpsisetorti. Õppetöö toimus väikestes rühmades ning hõlmas rohkelt praktilisi tegevusi, liikumismänge, arutelusid ja visuaalseid abivahendeid. Peamine rõhk oli eesti keele sõnavara õpetamisel ja kordamisel.
Tunde jälgisid ka õpetajahariduse mooduli kaasõpilased ning pärast iga tundi arutati koos juhendajaga tunni kulgu ja anti noortele õpetajatele konstruktiivset tagasisidet. Gümnaasiumiõpilaste sõnul ei ole õpetaja töö lihtne, kuid see on väga huvitav ja arendav.
Projekt täitis edukalt oma kaht eesmärki: pakkus Jõhvi Põhikooli noorematele õpilastele mängulist ja toetavat keeleõpet ning andis Jõhvi Gümnaasiumi õpilastele väärtusliku pedagoogilise praktika kogemuse.
Täname Jõhvi Gümnaasiumi õpetajaid ja õpilasi meeldiva koostöö eest!
Kadi Rebban
õppejuht
(artikli kirjutamisel on kasutatud Jõhvi Gümnaasiumi kodulehel samal teemal avaldatud artiklit)

KONTAKTID

Arvetekeskus
arved.johvivv@fitekdigi.com
Koolimaja avatud
7.15 avatakse koolimaja
18.30 suletakse koolimaja
8.00 avatakse spordikooli
ja gümnaasiumi poolsed
vaheuksed
17.00 suletakse spordikooli
ja gümnaasiumi poolsed
vaheuksed
7.15 avatakse koolimaja
18.30 suletakse koolimaja
8.00 avatakse spordikooli
ja gümnaasiumi poolsed
vaheuksed
17.00 suletakse spordikooli
ja gümnaasiumi poolsed
vaheuksed
TUNDIDE AJAD
1. 8.30 - 9.15
2. 9.25 - 10.10
söövad 1.-3. klassid
3. 10.30 - 11.15
söövad 4. - 6. klassid
4. 11.35 - 12.20
söövad 7. - 9. klassid
5. 12.40 - 13.25
6. 13.35 - 14.20
PPR söök
7. 14.30 - 15.15
8. 15.25 - 16.10
2. 9.25 - 10.10
söövad 1.-3. klassid
3. 10.30 - 11.15
söövad 4. - 6. klassid
4. 11.35 - 12.20
söövad 7. - 9. klassid
5. 12.40 - 13.25
6. 13.35 - 14.20
PPR söök
7. 14.30 - 15.15
8. 15.25 - 16.10
OTSETEE


5668 8840







